måndag 8 juni 2020

Ett inlägg där jag inte nämner Covid-19 en enda gå..... äsch.

Jag är SÅ less på min kalender.
Det är egentligen inget fel på den, förmodligen är det jag som har förändrats.
Jag är inne på tredje året nu med samma typ av kalender, en vertikal Life Planner från Erin Condren, 
Egentligen satte varningssignalerna igång redan när jag packade upp kalendern ur kartongen. De hade ändrat i den. I stället för "raka" hörn, var det rundade hörn. Det stör mig nåt alldeles oerhört. Och så alla dessa bilder på prismor överallt, jag blir tokig! Det går åt en förmögenhet på såndär tippextejp för att bli av med alla linjer och skit som jag inte vill ha. Sen kommer allt som jag vill ha i kalendern, det ska vara färgglatt och washitejp hit och dit och bilder som jag hittar på webben och skriver ut och så att göralistor, och vad jag ser på för filmer/serier på TV och vilka böcker jag läser. När jag pysslar med just det är det roligt, jag blir lugn och känner skaparlust. Jag har jättemånga stickerbooks med massor av klistermärken att sätta i kalendern. Men sen när det ska fyllas i vad jag gjort eller ska göra så tar det emot, särskilt nu när det mest spännande som händer är att vi hämtar hem mat från den lokala kinarestaurangen. 

Men varför fortsätter jag med den här kalendern nu när det är alldeles solklart att den och jag inte är kompisar? Det är inte så att jag är inte snål precis, men mera kostnadsmedveten. Min Life Planner kostade mycket pengar och jag vill inte betala ännu mer pengar på en ny kalender när jag har en som bara är halvt ifylld.

Dessutom vet jag inte vad jag skulle ha istället. För några år sen testade jag att ha en Bullet Journal. Det var kul i början, man kunde ju rita och greja precis hur man ville och blev resultatet inte så bra som jag hade hoppats behövde jag bara stå ut med det utseendet i en vecka och börja på ny kula veckan efter. Problemet blev bara att idéerna tog slut och att jag ständigt jämför mig med andra som kan rita bättre, skriva finare och kommer på fler kul grejer med sin Bullet Journal (ja, ja, jag VET att man inte ska jämföra sig med andra men det blir så i alla fall) så lusten försvann efter ett år eller så.

Ett annat alternativ är The Happy Planner, ganska lik min Life Planner med en av de stora skillnaderna att en Happy Planner är ringbunden med lösa ringar, så man kan flytta runt sidor, ta ut dem man inte vill ha osv hur lätt som helst. Annars är de väldigt snarlika. Men det kommer alldeles säkert gå på samma sätt som med min nuvarande kalender. 

Så vad göra? Jag vill gärna ha någon typ av kalender för att kunna hålla lite koll på vad vi gör, födelsedagar, möten och sånt. Jag har ju kalendern i telefonen men det är ju inte alls samma sak.

Dessa i-landsproblem. 
När det finns så mycket annat i världen som är snett och alldeles uppåt väggarna.

Nog om detta. På återseende.

Inga kommentarer: